Jan de Heer wint de Karper wedstrijd 2024

"Karper wedstrijd resort De Wiel H.S.V. 't Voorntje."

— Ad de Kok

Jan de Heer wint de Karper wedstijd 2024

Op Donderdag en vrijdag 9 en 10 mei is de

traditionele Karper wedstrijd van onze vereniging

gehouden.

Het organisatie comité (Jan de Heer en Ad de Kok) hadden dit jaar tijdens het hemelvaart weekend een 24 uurs wedstrijd georganiseerd.

Er waren in totaal 4 vissers aanwezig, Michiel en Ada Aangeenbrug ,Ad de Kok en Jan de Heer. Dit zijn dan ook een paar echte liefhebbers. Er waren ook een paar liefhebbers verhinderd en maken volgend jaar weer kans op de wisseltrofee.

Dit jaar was ook een Dame van de dames competitie aanwezig Ada Aangeenbrug, top Ada.

Goedemorgen, Goedemiddag, Goedenavond

Hier is een verslag van de karper wedstrijd in de Wiel.

Om 09.00 uur breng ik Carp- Home aan de Wiel, de auto breng ik even thuis en rond tien uur ga ik alvast wat opbouwen, en dat is heel veel

Rond 11.00 uur komen Michel en Ada en Jan de Heer, na de loting ging iedereen aan de waterkant op bouwen, want we blijven 24 uur karpers vangen hoopt ik, het weer is goed.

Ik ben even bij de mede strijders wezen kijken, die hebben hun kamp ook opgeslagen aan de waterkant. We vissen met 3 hengels per deelnemer. Dus nu maar hopen dat er diverse karpers op de onthaakmat komen, de tijd zal het leren.

12.00 uur De wedstrijd begint.

14.40 uur

De eerste tweeënhalf uur zijn verstreken en er is nog geen teken van leven van de karpers. Maar ik ben er vol vertrouwen in dat dit snel zal veranderen.

16.30 uur

Ik merkte dat iedereen zijn hengels controleerde, dus heb ik hetzelfde gedaan: nieuwe boilies bevestigd en goed bijgevoerd. Nu is het een kwestie van afwachten, maar met dit mooie weer is dat geen straf.

18.45 uur

Zojuist hebben een paar supporters een bezoek gebracht, waaronder Wim v/d Stelt, Cees Verheul, Lies de Kok en Bobby.

Tot nu toe is er nog niets gevangen; het is momenteel 18.45 uur. Ondertussen hebben we heerlijk gegeten en het was erg smakelijk. Ja, het leven van een karper visser is niet altijd even gemakkelijk. 😇🌅

21.20 uur

Een paar supporters, waaronder Ad Klop en Jan Roza, zijn langsgekomen. Het is nu 21:20 uur en de vissers hebben nog niets gevangen. De hengels zijn gecontroleerd en opnieuw beaasd voor de nacht. Hopelijk moeten we eruit om de karper te scheppen.

De avond valt

22.00 uur

De eerste vis is gevangen, nu alleen de karpers nog. Maar dat komt vannacht wel goed, hoop ik. Ik heb alle verlichtingsattributen al klaargelegd. Welterusten.

Om 23.10 uur op mijn rechter hengel een paar piepjes ik sliep net, helaas was het niets.

Dat wordt wat vannacht

10 Mei 2024 dag 2 van de Karper wedstrijd.

Goedemorgen, ik werd om 05.00 uur wakker en nu lig ik nog even te luisteren naar de vogels bij" Resort De Wiel."

De natuur is zo prachtig als je de tijd neemt om het te bewonderen, en dat allemaal midden in het centrum van Hardinxveld-Giessendam.

Ik heb nog geen karper gezien, maar ik ga een rondje lopen over het resort. De karpervissers slapen nog. Ik ga nu mijn drie hengels opnieuw beazen in de hoop vandaag nog een karper te vangen.

Het is al licht terwijl ik dit verslag verstuur.

Rond 06.15 uur werd Jan wakker na een uurtje slaap en keek naar zijn hengels. Hij zag dat de lijn van de middelste hengel richting Michel liep. Toen Jan hem oppakte, bleek hij vast te zitten bij de ingang naar de wetering. Wat er aan de haak heeft gezeten, zullen we nooit weten; de lijn brak af. Jammer, maar we gaan met goede moed verder.

06.53 uur

Michiel vangt een 2e Brasem

We hebben nog een goede 5 uur voor de boeg dus ik heb er wel vertrouwen in.

08.30 uur

Ad vangt een mooie zeelt van 55 cm.

09.00 uur

Ik geniet heerlijk van de zon met een bakie koffie, wachtend op de karpers die hopelijk gevangen worden in de laatste drie uur van de karper wedstrijd. De vissers staan in de startblokken.

10.00 uur

Eerste karper door Jan de Heer gevangen 45 pond schoon aan de haak

11.50 uur

De karper wedstrijd is bijna ten einde, nog slechts 10 minuten te gaan.

Jan de Heer heeft in ieder geval één karper gevangen en is daar enorm trots op; hij straalt van geluk en het is ook nog eens een persoonlijk record.

Hierbij een hartelijke felicitatie van je medevissers van de karper wedstrijd, goed gevochten! Straks zullen we overgaan tot de prijsuitreiking.

12.30 uur

We ruimen alle hengel sport spullen op, en dat is heel veel.

Wij feliciteren Jan de Heer met zijn top karper, Michel en Ada en Ad de Kok zijn net zo blij met de karper als Jan.
Nadat de wisseltrofee aan Jan is overhandigd gaan we moe maar tevreden naar huis

Het kon niet beter we kijken weer terug op een geslaagde sessie.

45 pond is niet niks.

Groet Ad de Kok

Ik zit in het kantoor annex inspiratie hok nog even na te genieten van de foto s en filmpjes van Jan de Heer zijn 🔝 KARPER Machtige vis stiekem ben ik toch jaloers op Jan 😇🌅nogmaals proficiat.