Deze karper sessie kan niet meer stuk!!!!! ( Ad de Kok ).

Deze karper sessie kan niet meer stuk! ( Ad de Kok ).

Een verslag van de karper sessie van Ad de Kok

Het is maandag 28 augustus om 10.30 uur als ik aankom bij De Wiel, ik zet mijn Carp -Home bij de boom en gaat mijn stek opbouwen en de hengels optuigen en vissen, maar de boilies van zaterdag ( jaarlijkse Karper wedstrijd van onze vereniging klik even hier voor het bericht) zitten er nog aan.

Na het Kamp te hebben opgebouwd, beaas ik de 3 hengels opnieuw, die liggen om 12.30 uur op de rotpod, daarna eet ik wat en zet een pot koffie. Lies komt zo wat eten brengen, want het is de bedoeling dat ik tot woensdag avond blíjft karperen.

Lies pakt gelijk een stekkie hengel uit het Carp -Home en traint gelijk voor de laatste dames vis wedstrijd op 7 september.

Om 15.50 uur gilt de pieper het uit, "beet" dat had ik nog niet verwacht na 20 minuten lag de karper op de onthaakmat, geschept door Bas de Ruijter, die kwam éven kijken op het juiste moment, na de nodige foto's, gewogen en gemeten: 98 cm 17,9 kg zwaar, ik ga helemaal uit mijn plaat zo blij áls een kind ondanks dat ik 72 jaar jong ben.
Wordt vervolgd

Een mooie spiegelkarper van 17,79 kg

Ad is erg blij. Klik maar op het filmpje.

Het is nu 18.40 uur en krijg een run op mijn linker hengel, maar na een paar meter verspeel ik hem. Maar ze zijn er dus wel, ik beaas de hengels opnieuw en vis weer lekker verder.

Om half tien ga ik in de slaapzak, ik hoop er vannacht nog een te vangen.

Vanaf 02.30 uur hoor ik allemaal piepjes op alle hengels. Ik sta om 06,15 uur op, zet koffie. Na het nuttigen van de broodjes en koffie wil ik met de hond gaan wandelen, maar ik kreeg op de linker hengel "Beeeet", een mooie spiegelkarper die 3 jaar geleden is uitgezet.
Hij zwemt door de ándere lijnen heen, maar komt tóch op de onthaakmat. Net geen 6 kg en 68 cm ik ben weer zo blij áls een kind.

Ik haal alles uit de knoop en ik pak de laatste hengel op, daar zit een brasem van 60 cm aan, had ik niet gemerkt. Ik beaas de 3 hengels opnieuw en ze gaan weer in het water.

Het is inmiddels goed 08.00 uur, nu ga ik met de hond wandelen rond de Wiel en dan is er koffie.

Om half tien nog eens een paar piepjes, maar het zet niet door.

Ik moet even om 11. 15 uur naar de Podotherapie in de Peulenstraat , Lies en dochter Jolanda blijven bij de hengels

Als ik net weg ben vangen ze een grote brasem, als ik terug kom is de rust weer terug gekeerd bij de dames de Kok.

Ik beaas de hengel opnieuw en karper weer lekker verder, Lies oefende nog wat met de vaste stok en vangt wat voorntjes. Na de lunch gaat Lies naar huis.

Ik zit lekker in het zonnetje te genieten, maar bij de hengels is het erg stil

Heel de middag zijn de piepers verdacht stil en om half acht beaas ik de 3 hengels opnieuw, hopelijk levert dat nog iets op voor de avonduren en de nacht???

Ik denk zelf dat er ander weer op komst is dus afwachten maar weer.

Om 01.00 uur vang ik nog een brasem van 63 cm en beaas de hengel weer.

En ik ga verder slapen tot 05.30 uur 1 pieper gilt het uit maar toen ik er bij was was het over, jammer ik zet een pot koffie en wacht weer af

Het is gaan regenen, ze zeggen dat je dan goed vangt, dus afwachten maar.

Ik nuttig het ontbijt in de kar Carp Home het riante verblijf van Bobby en mij dat hier op resort De Wiel staat uit gestald en drink de koffie pot leeg. Hopende dat de regen wegtrekt dan ga ik mijn hengels opnieuw beazen

Koffie staat klaar

Om 16.00 uur komt Lies ook weer even vissen die vangt de ene na de andere voorn.

Ik ruim al van alles op wat ik niet meer nodig heb, da's best veel want na het avondeten vertrek ik weer naar huis.

Het is nu 16.20 uur ik hoop nog een karper te vangen je weet maar nooit😇🎣

Na het avondeten gaan Lies en dochter Patricia en Bobby naar huis, ik ga de auto halen en ruim alles op.

Het is tussen de buien door toch nog droog het Carp-Home in gegaan, om 19.30 uur gaat de laatste hengel de kar in, ik had gehoopt om nog een karper te vangen.

Ik breng de kar in de stalling en los thuis nog wat.

Want een karper visser neemt héél véél mee🥴
Al met al was het toch weer gezellig en leuk om te karperen.

Ik kreeg ook veel bezoek van de wedstrijd vissers.

Het was voor mij weer een geslaagde sessie, en ook leuk, ik heb gelijk en vakantie verhaal gemaakt voor op de site van HSV 't Voorntje Hardinxveld Giessendam en dan kan onze webmaster Bas het weer op de site zetten.